Hae
var returnUrl = webHelper.GetRawUrl(Context.Request);
All Categories
    Menu Close

    Garrett

    Garrett - Turboer ud over det sædvanlige.

    Navnet John Clifford Garrett er uløseligt forbundet med historien om turboladning. Garretts lidenskab for teknik og luftfart var tydelig fra en tidlig alder, og i 1928 blev han Lockheeds 29. medarbejder. 
    Han havde dog en ambition om at drive sit eget luftfartsselskab, og d. 21 maj 1936 oprettede han Aircraft Tool and Supply Company (senere Garrett Supply Company) på et etværelses kontor i Los Angeles. I slutning af 1930'erne var selskabets første produkt, en fuld-aluminiums intercooler til fly, færdigbygget. I slutningen af 1940'erne, efter 2. Verdenskrig, givet ATSC et kæmpespring på NYSE (New York Stock Exchange). 1950'erne var præget Garretts diversifering og ekspansion. Virksomhedens erfaring og viden og rumfartsdesign understøttede udviklingen af firmaets landsbaserede forretning, og snart blev navnet Garrett synonymt med motorforstærkning i bilindustrien.

    Historien om Turbo begynder i 1954 da Garretts T15-turno blev parret med Caterpillars D9-crawler. Selv om den passende navngivne Oldsmobile Jetfire Turbo Rocket blev den første turboladede produktionsbil i 1962, blev teknologiens indflydelse i stedet anerkendt i erhvervskøretøjer, da John Deere i 1967 valgte at Garrett T04-turbo skulle bruges som standard turbo i deres serie af gårdtraktorer. På dette tidspunkt tænkte folk, at det var et skridt, som kunne ødelægge John Deeres omdømme, og derfor fulgte hele industrien nøje med. 
    Først i 1990'erne blev det mainstream på verdensplan at have turbo, da Garretts nye variable dyseturbineteknologi (VNT) gjorde det muligt for en Fiat Croma 1991, at justere strømmen af udstødningsgasser til direktion på de specifikke motorkrav.
    Da Volkswagen-Audi parrede VNT-teknologi med deres 1.9L-dieselmotor til Frankfurt Motor Show-lancering i 1995, blev den symbiotiske pasning mellem turboladning og direkte indsprøjtning af dieseldrevne motorer bekræftet. Dette resulterede i, at evolutionen blev revolution.

    Lajitella jonkun mukaan

    Garrett GTX3576R GEN II 400-750PS T3 1.06 A / R V-nauhakuulalaakeri keraaminen kuulalaakeri - 856801-5046S

    Täydellinen turboahdin turbiinikotelolla.
    €1951,39 sis. verot

    Garrett nänni 7/16-24 UNF--> AN4 - Musta alumiini

    1.00205.01052
    Sopii Garrettin turboahtimeen, jossa on 7/16-24 UNF
    €11,73 sis. verot

    Tiiviste Garrett GT3271R

    1.00155.03-1420G
    €25,14 sis. verot

    Tial-turbiinit Garrett GT/GTX 28/30/35 -keskipatruunoihin

    1.00155.04-1416
    Sopii puristimiin 1416C
    €41,63 sis. verot

    Turbo - 1000hv Garrett GT42

    Garrett GT42 turbo sopii 2,2-8 litran moottoriin. Ohjausventtiili ja toimilaite eivät sisälly tähän turbon hintaan. Jopa 1000 hv.
    €1759,67 sis. verot €1155,68 sis. verot

    Turbo - 260 hv Garrett GT2554R - 471171-5003S

    1.00122.00-836023-5001S
    Turbo sopii 1,3-2,2 litran moottoriin. Tämän turbon mukana tulee hukkaluukku ja toimilaite. Tehokas viritys 260 hv asti.
    €921,73 sis. verot

    Turbo - 300 hv Garrett GT2560R - 836023-5003S

    1.00155.01-836023-5003s
    Turbo sopii 1,3-2,2 litran moottoriin. Tämän turbon mukana tulee hukkaluukku ja toimilaite. Tehokas viritys 300 hv asti.
    €938,49 sis. verot €814,47 sis. verot

    Turbo - 320 hv Garrett GT2860RS - 836026-5014S

    1.00130.01-836026-5014S
    Turbo sopii 1,4-2,3 litran moottoriin. Tämän turbon mukana tulee hukkaluukku ja toimilaite. Jopa 320 hv.
    €1004,85 sis. verot

    Turbo - 340 hv Garrett GT2860RS - 836026-5013S

    1.00127.08-836026-5013S
    Turbo sopii 1,3-2,2 litran moottoriin. Tämän turbon mukana tulee hukkaluukku ja toimilaite
    €1022,28 sis. verot

    Turbo - 350 hv Garrett T3/4

    452059-0001
    Turbo sopii 1,8-3 litran moottoriin. Tämän turbon mukana tulee hukkaluukku ja toimilaite. Jopa 350 hv.
    €1592,08 sis. verot €1199,25 sis. verot

    Turbo - 400 hv Garrett GT32

    1.00122.02-452233-5005S
    Turbo sopii 2-3,5 litran moottoriin. Tämän turbon mukana tulee hukkaluukku ja toimilaite
    €737,38 sis. verot

    Turbo - 400 hv Garrett GT32

    Turbo sopii 1,8-3 litran moottoriin. Ohjausventtiili ja toimilaite eivät sisälly tähän turbon hintaan
    €1173,11 sis. verot €900,28 sis. verot

    Turbo - 410 hv Garrett GT2876R - 705330-5002S

    Turbo sopii 1,4-2,3 litran moottoriin. Tässä turbossa mukana on hukkaportti eikä toimilaite.
    €1152,33 sis. verot

    Turbo - 420 hv Garrett GT3071R - 700382-5003S

    Turbo sopii 1,5-2,5 litran moottoriin. Tässä turbossa mukana on hukkaportti eikä toimilaite
    €1065,18 sis. verot

    Turbo - 460 hv Garrett GT2871R - 836026-5021S

    1.00156.01-836026-5021S
    Turbo sopii 1,3-2,2 litran moottoriin. Tässä turbossa mukana on hukkaportti eikä toimilaite
    €1189,87 sis. verot

    Turbo - 475 hv Garrett GT2871R - 836026-5020S

    1.00131.01-836026-5020S
    Turbo sopii 1,4-2,3 litran moottoriin. Tämän turbon mukana tulee hukkaluukku ja toimilaite. Jopa 475 hv.
    €1189,87 sis. verot

    Turbo - 480 hv Garrett GT3071R - 700382-5020S

    €1065,18 sis. verot

    Turbo - 600 hv Garrett GT3582R - 836033-5002S

    Turbo sopii 2,0-4,5 litran moottoriin. Ohjausventtiili ja toimilaite eivät sisälly tähän turbon hintaan
    €1366,67 sis. verot

    Turbo - 700hv Garrett GT40

    Turbo sopii 2-4 litran moottoreihin. Ohjausventtiili ja toimilaite eivät sisälly tähän turbon hintaan. Jopa 700 hv.
    €1592,08 sis. verot €821,18 sis. verot

    Turbopurkauslaippa Tial- ja Garrett-koteloille malleissa GT28/GT30/GT35 V-Band Style T304 SS

    1.00122.07-1415
    (G-Series G25/G30/G35 & GTX30/35) – Stainless Steel
    €31,51 sis. verot