Moottorin painejärjestelmään on asennettu puhallusventtiili, jolla on useita toimintoja. Kun moottorin kaasu on kiinni, tulee korkea paine johtuen turboahtimen ilmavirrasta/nopeudesta. Jotta ilmavirtaus pysyisi käynnissä eikä paineaaltoja syntyisi, puhallusventtiili on tehty ilmaamaan. Tämä tarkoittaa myös sitä, että turboahtimen kierrokset jatkuvat ja säilytät näin paremman latauspaineen vaihteiden välillä. Puhallusventtiilin sisään on asennettu jousi, joka usein pitää venttiilin suljettuna jopa n. 0,6 bar latauspaine, mutta kun lisäät paineen/tyhjiön, joka on imusarjassa, ulospuhallusventtiili aukeaa auton joutokäynnillä tyhjiöllä ja pitää venttiilin kiinni latauspaineella, kun latauspaine painaa mäntä. Kun siirryt täyskaasusta ja lataat ilmanpaineen suljetulle kaasulle, turboahtimessa on edelleen täysi kaasu, jakoputkessa suuri tyhjiö, joka avaa puhallusventtiilin, jotta ylipaine pääsee poistumaan vapaaseen ilmaan tai kierrättämään. Tämä pitää turbon kierrokset korkealla ja on valmis seuraavaan vaihteeseen.
Qualitec.dk myy useita erilaisia halpoja poistoventtiilejä. Puhallusventtiiliä käytetään turbosta tulevan korkean ylipaineen "ilmaamiseen", kun suljet kaasun. Osta puhallusventtiilit verkosta, toimitamme kaikki varastossa olevat venttiilit päivittäin.
Jotta turbo ei vaurioidu, on tärkeää asentaa puhallusventtiili. Osta puhallusventtiilejä täältä sivustolta edulliseen hintaan.
Suurin osa puhallusventtiileistämme on yleiskäyttöisiä. Jos meillä ei ole mallillesi sopivaa, voit lähettää meille sähköpostin, jossa on kuvat alkuperäisestä venttiilistäsi ja mitoillasi tappien yms., jotta voimme löytää malliisi sopivan.