Evästeet auttavat meitä tarjoamaan palvelujamme. Käyttämällä palveluitamme hyväksyt evästeiden käytön.
Moottorin osat
Kun rakennat moottoria, sinun on varmistettava, että sinulla on hyvä lähtökohta kiinteällä moottorilohkolla, sen on kestettävä haluttu vaikutus tai se on voitava päivittää kestämään vaikutusta esimerkiksi asentamalla jännityslevy moottorin pohjassa laakerien hyökkäyksissä. Kiinnitä myös huomiota siihen, voidaanko lohko jäähdyttää oikein, jotta viimeiset sylinterit eivät ole kuumempia kuin etuosat.
Moottorissa olevalla kammella on tietty iskunpituus, jota voidaan erikoistapauksissa lisätä, mutta sitä ei tarvitse tehdä. Joissain tapauksissa voit kuitenkin löytää kammen esim. dieselmoottorista, jolla voi olla pidempi letku. Sinun on kuitenkin huomioitava, että männän nopeutta ei saa ylittää 20 m/s, jolloin moottoriöljy menettää voitelukykynsä, jotkin moottoriöljyt voidaan tehdä kestämään suurempia männän nopeuksia. Kampiakselin iskunpituus muodostaa perustan moottorin tilavuudelle yhdessä sylinterin reiän kanssa. Haluat usein vaihtaa kiertokangeja, koska ne on valmistettu valuraudasta, eivätkä ne ole suunniteltu täydellisesti männän ja kammen välisiin kohdistuksiin ja suuriin kuormituksiin. Jos moottorin kierrosluku on normaalia korkeampi, on varmistettava, että se on ainakin oikein tasapainotettu ja riittävän kestävä, jota usein kutsutaan taotuksi kammeksi. On olemassa useita vaihtoehtoja alkuperäisen kammen päivittämiseen taotuksi, mutta emme mene siihen tässä.
Jos haluat enemmän tehostetta ja säätöjä, sinun on usein asennettava myös taotut männät. Taotut männät on valmistettu eri materiaalista ja usein myös kevyempiä kuin alkuperäiset männät, joten ne kestävät enemmän palamispainetta sekä suuremman pysäytys-/käynnistysvoiman, joka männällä on sylinterin kummassakin päässä.
Uusia moottorin osia asennettaessa tulee moottorilohkon olla tasainen maa, sylinteri porattava ulos ja vauhtipyörän kytkin ja kampiakseli on hyvä saada yhteen. Hyvä idea voisi olla myös saada kampiakselin laakerit päällekkäin, jotta kampiakseli pyörii erittäin mukavasti. Voit antaa moottorin kunnostusyrityksen purkaa moottorilohkon puolestasi tai voit tehdä sen itse. Moottorilohkon puhdistus porauksen jälkeen tulee aina tehdä porauksen tekevän sylinteriliikkeen toimesta, muuten ei voi olla varma, että kaikki lika on poissa, ne voivat piiloutua kauas pieniin kolkoihin ja koloihin. Suosittelemme, että remontin tekevä yritys vastaa moottorin kokoamisesta, silloin sinulla on takuu voimassa. Sinun on kuitenkin oltava tietoinen siitä, että on olemassa sekä hyviä että huonoja yrityksiä, tutkimusta erilaisista foorumeilla tai kysy tutuilta.
Moottorissa olevalla kammella on tietty iskunpituus, jota voidaan erikoistapauksissa lisätä, mutta sitä ei tarvitse tehdä. Joissain tapauksissa voit kuitenkin löytää kammen esim. dieselmoottorista, jolla voi olla pidempi letku. Sinun on kuitenkin huomioitava, että männän nopeutta ei saa ylittää 20 m/s, jolloin moottoriöljy menettää voitelukykynsä, jotkin moottoriöljyt voidaan tehdä kestämään suurempia männän nopeuksia. Kampiakselin iskunpituus muodostaa perustan moottorin tilavuudelle yhdessä sylinterin reiän kanssa. Haluat usein vaihtaa kiertokangeja, koska ne on valmistettu valuraudasta, eivätkä ne ole suunniteltu täydellisesti männän ja kammen välisiin kohdistuksiin ja suuriin kuormituksiin. Jos moottorin kierrosluku on normaalia korkeampi, on varmistettava, että se on ainakin oikein tasapainotettu ja riittävän kestävä, jota usein kutsutaan taotuksi kammeksi. On olemassa useita vaihtoehtoja alkuperäisen kammen päivittämiseen taotuksi, mutta emme mene siihen tässä.
Jos haluat enemmän tehostetta ja säätöjä, sinun on usein asennettava myös taotut männät. Taotut männät on valmistettu eri materiaalista ja usein myös kevyempiä kuin alkuperäiset männät, joten ne kestävät enemmän palamispainetta sekä suuremman pysäytys-/käynnistysvoiman, joka männällä on sylinterin kummassakin päässä.
Uusia moottorin osia asennettaessa tulee moottorilohkon olla tasainen maa, sylinteri porattava ulos ja vauhtipyörän kytkin ja kampiakseli on hyvä saada yhteen. Hyvä idea voisi olla myös saada kampiakselin laakerit päällekkäin, jotta kampiakseli pyörii erittäin mukavasti. Voit antaa moottorin kunnostusyrityksen purkaa moottorilohkon puolestasi tai voit tehdä sen itse. Moottorilohkon puhdistus porauksen jälkeen tulee aina tehdä porauksen tekevän sylinteriliikkeen toimesta, muuten ei voi olla varma, että kaikki lika on poissa, ne voivat piiloutua kauas pieniin kolkoihin ja koloihin. Suosittelemme, että remontin tekevä yritys vastaa moottorin kokoamisesta, silloin sinulla on takuu voimassa. Sinun on kuitenkin oltava tietoinen siitä, että on olemassa sekä hyviä että huonoja yrityksiä, tutkimusta erilaisista foorumeilla tai kysy tutuilta.
Männän nopeus (m/s) = isku x 2 xo/m / 60 000.
Täältä löydät kaiken auton moottorin osista verkossa. Meillä on sinulle aina hyvä tarjous, ja jos et löydä etsimääsi, olet lämpimästi tervetullut kirjoittamaan meille, niin toimitamme sen mielellämme kotiisi. Alta näet kaikki autojen moottorin osat täällä verkkokaupassa.
Lajitella jonkun mukaan
ACL - Kampiakselin laakeri VAG 1.8T / 2.0 TFSI - 5M1644H-STD
1.00139.07-5M1644H-STD
1 sarja.
€72,38 sis. verot
ACL Flexigauge PrecisionStripRed 0,051-0,152 mm. puhdistuma
1.00126.02-AR-1-(RR-1)
€24,80 sis. verot
BMW M50, M52 & S50/S52 (Yhdysvaltain tiedot) – ARP-yläpultit
1.00139.02021-201-4302
Yläpultit malleihin BMW M50, M52 & S50/S52 (US Spec)
€267,53 sis. verot
3/8" kiertokangen pultit - SPA turbo
1.00204.09051
Vahvat pultit H-profiilin kiertokankeille tai päivitä alkuperäisiksi kiertokangiksi.
€10,19 sis. verot
€5,36 sis. verot
Audi / VW 1.6 1.8 2.0 ACL Race connecting rod bearings 4B1606H-STD
1.00139.06-4B1606H
Audi / VW – 1.6 1.8 2.0 (2V, 4V, 5V, Turbo applications, 1983-2003)
€53,08 sis. verot
Athena kannen tiiviste BMW M50B25/M52B25/M52B28 TH 2mm D84.5m - 330012R
1.00139.08051
€254,66 sis. verot
BMW M20/M50/M52/M54 - ACL-laakerit kiertokangoille - Std. koko - 6B1490HX-STD
1.00155.05-6B1490HX-STD
€80,42 sis. verot
K1 - BMW 135mm - H-profiili kiertokanget
1.00138.01-005AX17135
Laadukkaat H-profiiliset kiertokanget, jotka on valmistettu 4340 teräksestä ja käsitelty CNC-koneella.
€616,01 sis. verot
Mercedes Benz OM606 - Kiertokangot
1.00143.05-OM606-RODS
I-palkit - Sisältää pultit - 6 kpl sarja.
€629,41 sis. verot
ARP VW 1.8 Ltr Turbo 20V M10 (ilman työkalua) kantapulttisarja - 204-3901
1.00139.03011
Kenraali pulttien tyyppi
€176,92 sis. verot
Audi 1.6 1.8 2.0 ACL thrust washers kit 2T1644-STD
1.00202.03034
ACL 75-05 Volkswagen 1.0-2.0L Standard Size Thrust Washers
€14,74 sis. verot
ARP VAG VR6 2,8L & 2,9L - Yläpultit 204-4705
1.00159.02-204-4705
VAG VR6 12 -venttiilin yläpultit
€308,27 sis. verot
€268,06 sis. verot
VW GOLF 2.8 VR6 24V ARP CYLINDER HEAD STUD KIT 204-4VR6
1.00158.00-204-4VR6
ARP cylinder head stud kit M11 - VW Golf - 2.8 24V VR6
€321,14 sis. verot
BMW 2.5L (M50), 2.8L (M52) ja 3.2L (S52US) rivi 6 - ARP Main nastasarja - 201-5000
1.00139.03061
Päälaakerin tukipultit BMW 2.5L (M50), 2.8L (M52) ja 3.2L (S52US) inline 6
€165,66 sis. verot
Cometic kannen tiiviste BMW M50B25/M52B28 MLS 85.00mm 3.05mm
1.00139.08011
WC4328-120
€299,70 sis. verot
€281,47 sis. verot
ARP VW 1.8 Ltr turbo 20V M10 (ilman työkalua) HSK-ARP2000 - 204-4103
1.00139.03021
Tukipultit
€254,66 sis. verot
Cometic BMW M50B25/M52B28 MOOTTORI 85mm.070" MLS-5 325.525.32 (1.78mm.)
1.00139.08061
WC4328-070
€278,25 sis. verot
€254,66 sis. verot
BMW M20/M50/M52/M54 - ACL-laakerit kiertokangoille - Std. koko - 6B1490H-STD
1.00139.07-6B1490H-STD
€80,42 sis. verot
BMW M52B28 2,8 Ltr 24V 6 syl. 8,0:1 (BTO) - 84 mm.
1.00139.00-WKE119M84
WKE119M84
€790,79 sis. verot
VAG 1.8T 20V - A3,A4,A6,S3,TT,Golf,Passat,Octavia,Toledo
Enginekit-01
Moottorin päivityssarja VAG 1.8T 20V - A3,A4,A6,S3,TT,Golf,Passat,Octavia,Toledo
€965,03 sis. verot
ARP 203-2802 flywheel bolts Toyota 4AG M10 / 93-98 Supra JZA80 MKIV 2JZ-GTE (6 pcs.)
V99-203-2802
€42,89 sis. verot
ARP VW 1.8 Ltr Turbo 20V M10 (työkalulla) kantapulttisarja
1.00139.02031
204-3902
€225,17 sis. verot
Cometic TOY/LEXUS SUPRA '93-UP 87mm.051" MLS 2JZ-GTE - 1,3mm.
1.00132.01-C4276-051
Gaskets Individual
€255,43 sis. verot
Päänastasarja - Nissan RN14 - M12
1.00139.03-202-4303
ARP Nissan SR20DET 12mm päänastasarja
€213,92 sis. verot
CP Piston & Ring Set for Toyota 1JZGTE - Bore (87mm) - Size (+1.0mm) - CR (9.0) SINGLE PISTON
SC7473-1
€281,47 sis. verot
Brian Crower Toyota 2JZGTE/Lexus 2JZGE 33.6mm Intake Valves - BC3300
1.00148.01-BC3300
Set of 12
€268,06 sis. verot
BMW M54B30 Double Vanos 3.0 Ltr 24V '98-05 E46 '99< (11.0:1) - 84,25mm.
KE324M8425
KE324M8425
€1139,94 sis. verot
€843,87 sis. verot
Cometic kannen tiiviste BMW M20B25/B27 MLS 85,00mm 3,05mm
1.00139.08071
WC4394-120
€299,70 sis. verot
ACL-päälaakeri - VAG VR6/R32/R36- 2.8/2.9/3.2/3.6L -+0.25mm.
1.00145.01-7M5532H-0.25
€140,73 sis. verot
TFSI - ARP Päänastasarja - 204-5408
1.00139.02051
TFSI-moottorin kampiakselin ARP-pultti laakereiden hyökkäykseen
€158,16 sis. verot
VAG AWT - Päänastasarja
1.00126.06-209-5401
Sopii moottoriin, jossa on ketjukäyttöinen öljypumppu.
€147,44 sis. verot
ACL-päälaakeri - VAG VR6/R32/R36- 2.8/2.9/3.2/3.6L
1.00155.05-7M5532H-STD
Vakiokoko.
€140,73 sis. verot
Wiseco TOYOTA Supra 2JZGTE 3.0L 24V(-5.3cc)(9.6:1)-BOD - 86,5mm.
1.00131.05-WK677M865AP
Pistons
€1363,44 sis. verot
€1071,72 sis. verot
Athena kannen tiiviste BMW M50B25/M52B25/M52B28 TH 2mm D85.5m - 330015R
1.00146.01-330015R
€254,66 sis. verot
2JZGE / 2JZGTE - ACL-laakerit kiertokangoille - Std. koko - 6B8100H-STD
1.00139.05-6B8100H-STD
1 sarja.
€106,69 sis. verot
ACL - 1.8T - Kiertokangojen laakerit - ylimitta 0,25 mm. (4B1606H0.25)
1 sarja. Sopii myös 1.6L 1.8L 2.0L
€53,08 sis. verot
ACL - 1.8T - Kiertokangojen laakerit - Std. koko (4B1606HX-STD)
1.00155.05-4B1606HX-STD
1 sarja. Sopii myös 1.6L 1.8L 2.0L
€53,08 sis. verot
ACL Conrod Bearing Shell Toyota 2JZGE/2JZGTE 0.025mm
1.00119.05-6B8100H0.025
Bearing Shells
€96,92 sis. verot
ACL Conrod Bearing Shell Toyota 2JZGE/2JZGTE 0.25mm
1.00119.02-6B8100H0.25
Bearing Shells
€96,92 sis. verot