Kilpalaakerit
Kilpalaakerit
ACL H VS HX
Laakerit, joiden tuotenumerossa on HX, antavat 0,025 mm. enemmän tilaa öljykalvolle.
Katso, kuinka loput lohkosta poistetaan korjauskäsikirjasta. Seuraavat toleranssit on tarkastettava vähintään, männänrenkaat, sylinteri, kiertokangen laakerit ja kampiakselin laakerit. Menettely on kuvattu korjauskäsikirjassa. Laakerien mittaamiseen tarvitaan erikoismittaustyökalu (mikrometriruuvi)
Öljynpaine kertoo, kuinka moottorisi laakerit voivat ja kuinka öljypumppusi toimii. On erittäin tärkeää, että testi suoritetaan lämpimällä moottorilla (8-10 km), koska männät laajenevat lämmön vaikutuksesta. Irrota öljylampun mittari moottorilohkosta ja laita sen sijaan painemittari reikään. Öljypumpun paine riippuu kierrosluvusta. Öljynpaine tyhjäkäynnillä vaihtelee suuresti moottorista toiseen, löydät moottorisi paineen korjauskäsikirjasta. Korkea öljynpaine määräytyy pumpun ylipaineventtiilin mukaan, eikä täällä yleensä näy ongelmia.
Jos öljynpaine on liian alhainen tyhjäkäynnillä, se voi johtua siitä, että laakerit ovat niin kuluneet, että öljy virtaa suoraan laakereiden läpi (liian paljon ilmaa akselin ja laakerin välissä). Se voi myös olla viallinen tai kulunut öljypumppusi. Jos öljynpaineessa on ongelmia alhaisilla kierroksilla, moottori on tarkastettava perusteellisesti (se voi laulaa viimeisessä säkeessä). Jos öljynpaine on liian korkea korkeilla kierroksilla n. yli 2 000 rpm, se voi olla öljypumpun ylipaineventtiili, joka on viallinen tai tukossa. Jos moottoria pitää virittää paljon, voi olla hyvä idea asentaa parempi öljypumppu ja ainakin öljynjäähdytin. Pumppuja ja jäähdyttimiä saa viritysliikkeistä.
Kilpalaakereita käytetään usein, kun moottorin on oltava korkea suorituskykyinen. Laakerit ovat usein raskaasti kuormitettuja, ja siksi on suositeltavaa käyttää kilpilaakeria, jonka pinta on kova ja jota ei puristeta litteäksi suuren kuormituksen tai ahtopaineen vaikutuksesta. On suositeltavaa ajaa laakereilla, joiden toleranssi on sama kuin alkuperäisillä laakereilla. Jos haluat rakentaa hyvin erikoisen moottorin, jonka laakereissa on oltava pienempi vastus korkeilla kierroksilla tai jos haluat ajaa erittäin korkealla ahtopaineella, olet tervetullut ottamaan yhteyttä meihin.
ACL - Kampiakselin laakeri VAG 1.8T / 2.0 TFSI - 5M1644H-STD
ACL Flexigauge PrecisionStripRed 0,051-0,152 mm. puhdistuma
Audi / VW 1.6 1.8 2.0 ACL Race connecting rod bearings 4B1606H-STD
BMW M20/M50/M52/M54 - ACL-laakerit kiertokangoille - Std. koko - 6B1490HX-STD
BMW M20/M50/M52/M54 - ACL-laakerit kiertokangoille - Std. koko - 6B1490H-STD
Audi 1.6 1.8 2.0 ACL thrust washers kit 2T1644-STD
ACL-päälaakeri - VAG VR6/R32/R36- 2.8/2.9/3.2/3.6L
ACL-päälaakeri - VAG VR6/R32/R36- 2.8/2.9/3.2/3.6L -+0.25mm.
2JZGE / 2JZGTE - ACL-laakerit kiertokangoille - Std. koko - 6B8100H-STD
ACL - 1.8T - Kiertokangojen laakerit - ylimitta 0,25 mm. (4B1606H0.25)
ACL - 1.8T - Kiertokangojen laakerit - Std. koko (4B1606HX-STD)
ACL Conrod Bearing Shell Toyota 2JZGE/2JZGTE 0.025mm
ACL Conrod Bearing Shell Toyota 2JZGE/2JZGTE 0.25mm
ACL Main bearing shell Toyota 2JZGE/2JZGTE 0.025 size
ACL Main bearing shell Toyota 2JZGE/2JZGTE 0.25 size
ACL kiertokangen laakerit - Nissan CA18
ACL kiertokangen laakerit - VAG VR6/R32/R36- 2.8/2.9/3.2/3.6L
ACL-vaijerilaakeri Kuori Nissan CA16DET/CA18ET/20ET Std.
BMW M20/ M50 päälaakeri - (koko STD)
BMW M20/M50 kiertokangen laakerit - (koko STD)
BMW M20/M50/M52/M54 - Kiertokangojen laakerit - +0,025
CA16DET / CA18DET / CA20ET kiertokangen laakerit
Kampiakselin välilevy/laakeri - 1 sarja
King BMW M20/M50 2.0L/2.5L/2.7L (koko 0.25) Performance päälaakerisarja
King BMW M20/M50 2.0L/2.5L/2.7L (koko 0.5) Performance tangon laakerisarja
King Conrod Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L
King Conrod Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L
King Conrod Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L
King Conrod Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L
King Conrod Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L
King Conrod Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L
King Conrod Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L
King Conrod Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L
King Conrod Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L
King Conrod Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L
King Main Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0
King Main Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L
King Main Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L
King Main Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L
King Main Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L
- 1
- 2