Sinulla ei ole tuotteita ostoskorissasi.
Venttiileillä ja niitä ympäröivällä järjestelmällä on suuri vaikutus siihen, kuinka monta kierrosta moottori voi tehdä. Alkuperäistä venttiilijousta ei ole tehty ottamaan monta kierrosta, sillä tiukka venttiilijousi vie enemmän tehoa ja painaa lujasti nokka-akselia. Jos sinulla on erittäin tiukka venttiilijousi, sinun on ajettava korkealla joutokäynnillä, koska nokka-akselin öljykalvo voi rikkoutua.
Mutta tiukemmalla jousella voit ajaa enemmän kierroksia moottorilla, koska venttiilejä voidaan siirtää nopeammin. Jos jouset eivät pysty sulkemaan venttiileitä, ne alkavat "kellua" tai pahimmassa tapauksessa osuvat mäntiin ja tuhoavat moottorin.
Jos kevennät venttiilin varsia kääntämällä joitain niistä, saat suuremman virtauksen moottoriin etkä tarvitse niin paljon jousivoimaa venttiilin nopeaan liikuttamiseen. Venttiili ja venttiilin istukka voidaan työstää niin, että virtaus on suurempi - Tässä sinun on keskusteltava sylinterinkannen koneistavan yrityksen kanssa.
Jos rakennat turboahdettua moottoria, älä ota liikaa materiaalia varresta, sillä turbomoottori kehittää enemmän lämpöä. Lämpö on johdettava ylös venttiilin istukan ja venttiilin varren kautta sylinterinkanteen. Imuventtiiliä ei lämpökuormita yhtä voimakkaasti kuin pakoventtiiliä, imuventtiiliä jäähdyttää imuilma ja levymateriaali. Pakoventtiiliä voidaan jäähdyttää vain venttiilin istukan ja varren kautta, ja lämpö vaikuttaa siihen suuresti, kun se avautuu edelleen palavalle pakokaasulle.
Muista, että venttiilin istukka on juuri hiottu, jotta se sulkeutuu tiukasti.