Sinulla ei ole tuotteita ostoskorissasi.
Kun päätät vaihtaa terävään nokkaan, on usein tarkoitus saada tehoa kierrosluvun yläosassa, mikä usein vaikuttaa vähemmän tehoon alaosassa. Moottorin toiminta-alue on usein noin 6000 kierrosta. Se voi olla esim. 900 kierrosta 6900 kierrokseen. Terävää nokkaa asennettaessa työalue voidaan siirtää esim. 2000-8000 kierrokseen. Täällä erittäin terävällä nokalla saa huonon tyhjäkäynnin sylinterin epävakaasta täytöstä ja huono vetolujuus 2000 kierroksen aikana. Mutta korkeilla kierroksilla sylinterin täyttö on suurempi ja saat enemmän tehoa. Hevosvoimat ovat palopaine X kierrosta per Kaivos.
Nykyään monet moottorit on varustettu limittäin olevilla nokka-akseleilla, mikä tarkoittaa, että voit vaihtaa nokka-akseleita erittäin helposti ja nopeasti. Joissakin tapauksissa voi olla helpointa irrottaa moottori autosta. Tutki etukäteen, kuinka nokka-akselit irrotetaan autostasi.
Jos vaihdat erittäin teräviin nokkiin, joissa on korkea nosto, sinun on tarkistettava, että venttiilin jousi ja venttiilinnostimet pysyvät korkeamman noston mukana. Venttiilin välyksen säätö on aina varmistettava nokka-akselia vaihdettaessa. Asenna aina uusi ketju tai jakohihna. Nokka-akselia ei saa asettaa "kuivaksi" - ts. että sen laakereissa on oltava runsaasti moottoriöljyä. Ennen kuin käynnistät moottorin, käännä moottoria muutama kierros räikkäavaimella. - Muista, että tämä tulee tehdä ilman sytytystulppia, jotta voit tarkistaa, onko venttiileille jne. tarpeeksi tilaa. Kun käännät moottoria, sen pitäisi käydä erittäin helposti. Anna moottorille ja nokka-akselille jonkin aikaa "kulua/sopiutua" toisiinsa.