Alta löydät useita erilaisia bensiinipumppuja ja polttoainepumppuja. Bensiinipumput toimitetaan sekä sisäisenä bensiinipumpuna, joka asennetaan säiliöön tai painesäiliöön, että ulkoisena bensiinipumppuna asennettavaksi bensiinisäiliön ulkopuolelle. Meillä on polttoainepumput EFI/suihkutukseen ja kaasuttimeen.
Polttoainepumpun tarkoitus on syöttää moottoriin suurempi määrä polttoainetta kuin moottori tarvitsee. Polttoainepumppu on asennettu polttoainesäiliön sisään tai polttoainesäiliön ulkopuolelle. Nykyään voit saada sisäisiä bensapumppuja, jotka ovat erittäin tehokkaita ja voivat tuottaa jopa 1000 hv. Bensiinipumput saavat nykyään sähköä 12 voltin jännitteestä releen kautta, jonka moottorin hallinta aktivoi moottorin käydessä. Polttoaine johdetaan polttoaineletkujen kautta moottorin suutinsillalle. On tärkeää valita letkut, jotka ovat riittävän suuria kuljettamaan moottorin tarvitseman polttoainemäärän. Kun polttoaine on kulkenut suutinsillan läpi, se lähetetään bensiinin paineensäätimeen, joka ohjaa peruspainetta, ja sitten takaisin säiliöön toisen polttoaineletkun kautta. Varo, ettet valitse liian pientä letkua, jotta säädin ei pääse eroon tarvittavasta määrästä.
Sinun on oltava tietoinen siitä, että bensapumppu kuluu ja huononee ajan/käytön myötä. Usein 200 000 km:n kohdalla. kiinnitä huomiota polttoainepumppuun. Sitä ei aina huomaa autossa päivittäisessä käytössä. Olemme vaihtaneet monia bensapumppuja mm. VAG 1.8T -moottoriin, koska olemme testanneet bensan painetta kuormituksen alaisena, jossa voit nähdä, että paine laskee huippukuormituksessa. Sitten tapahtuu, että seossuhde laihautuu (saa liian vähän bensaa) ja pitkäkestoisella kuormituksella se voi sulattaa männän moottorissa, mikä on kallis prosessi, tai koko moottori on vaihdettava.
Jos säiliössä on likaa, polttoainepumppu voi nopeasti huonontua ja se on vaihdettava, muista tyhjentää ja puhdistaa polttoainesäiliö.
Bensapumpun vaihto onnistuu usein itse, tarvitset vain muutaman työkalun, erikoistyökaluja ei tarvita. Jos bensapumppu on alhaalla säiliössä, siihen pääsee usein irrottamalla auton takapenkit, ruuvaamalla irti kansi ja ruuvaamalla kannen auki bensapumppuun asti. Irrota polttoainepumpun konsoli ja vaihda pumppu. Pumpun ja yläkannen välinen taipuisa putki on suositeltavaa vaihtaa, koska se usein tuhoutuu irrotettaessa. Kokoa kaikki uudelleen päinvastaisessa järjestyksessä. Se voi kestää 30 minuutista 4-5 tuntiin riippuen siitä, pitääkö säiliö irrottaa päästäkseen sisäiseen polttoainepumppuun.
Jos sinulla on auto, jonka tankissa on sisäänrakennettu bensapumppu, suosittelemme seuraavia pumppuja: Sisäinen bensapumppu 700 hv, Wallbro GSS 340, 341 & 342. Ne ovat kaikki erittäin helppo asentaa, koska ne ovat pieniä ja ainoat ero niiden välillä on siinä, missä tappi sijaitsee, keskellä tai toisella sivulla. Jos sinun on asennettava ulkoinen polttoainepumppu, Bosch 044 on erittäin hyvä valinta, voit myös ostaa polttoainepumpun kiinnikkeen, joka on myös täällä sivulla.