ECU Black - EMU ECU -moottorin hallinta
ECUmaster EMU BLACK on yleinen ohjelmoitava moottoriohjain, joka ohjaa bensiiniä ja sytytystä. Se on rakennettu hallitsemaan edistyneimmät ja monimutkaisimmat moottorityypit. EMU mustaa käytetään esimerkiksi moottoriurheilussa, moottoripyörissä, veneissä ja kilpa-autoissa.
Tukee Drive by lankaa. Ohjausta päivitetään jatkuvasti, jotta se pystyy käsittelemään kehittyneempiä järjestelmiä.
YLEISESTI:
Käyttölämpötila-alue: AECQ100 Grade2 (-40 - + 105C)
Käänteisen napaisuuden/oikosulkusuojaus: KYLLÄ (sisäänrakennettu)
Käyttöjännite: 6-22V (transienttien kestävyys standardin ISO 7637 mukaan)
Kotelo: IP 65, CNC-alumiinia, suunnittelija ECUMaster
Mitat (mm) Paino (g): 150x72x31, 390
Sähköliittimet: 1×24, 1×39 FCI-spesifikaatiot Automotive
PC-tiedonsiirto: USB (Windows-ohjelmistopaketin kautta), sarja, CAN-Bus
TULOSTOT:
-8 suutinta (5A suojattu, matala puoli)
-6 sytytys (15A nimellinen, suojattu, passiivisille tai aktiivisille keloille, jopa 12 sylinteriä hukkaan kipinässä)
-6 lisälähtöä (5A suojattu, matala puoli)
- 'Full Bridge' mitoitettu 7 ampeeriksi, voidaan käyttää erillisinä lähtöinä tai 2 x H-sillana
-WBO-lämmitin: mitoitettu 5A (matala puoli)
INPUTS:
– 9 analogista tuloa, joiden resoluutio on 10 bittiä, 0-5 V (suojattu)
– 2 EGT-tuloa (tyypin K termopari)
– 2 nakutusanturin tuloa
– Lambda-anturi: Bosch LSU 4.2, LSU 4.9 tai kapeakaistainen
– 3 laukaisutuloa (kampiakseli, 2x nokka-akselia) Hall / VR (määritetty ohjelmistossa)
– 1 ajoneuvon nopeusanturi (Hall / VR) (etu-/takapyörän nopeus tulossa pian)
– 1 erillinen Flex Fuel Sensor -tulo
– 3 kytkettyä tuloa (kytkettävä maahan)
TUETUT ANTURIT:
-Lämpötila: IAT, CLT, öljyn lämpötila, AC EVAP lämpötila, polttoaineen lämpötila etanolin pitoisuusanturin kautta
-Paine: Öljy, polttoaine (määritellyt ominaisuudet), ilmanpaine (MAP/EMAP)
-Lambda: LSU 4.2 (sulautettu ohjain), 4.9 (sulautettu ohjain), kapeakaistainen anturi tai ulkoinen ohjain
- Taajuus: Ajoneuvon nopeusanturi (VR / HALL) Vaihteistoanturi (anturi tai laskenta)
Sytytys:
6 lähtökanavaa (passiiviset ja aktiiviset kelat – ohjelmisto määriteltävissä, jopa 12 sylinteriä hukkaan kipinässä)
Tuetut liipaisimet: N-1, N-2, N-3, N + 1, Multitooth, Subaru-laukaisimet, laukaisu Nissan, Lotus Elise, Audi-liipaisu, Renault Clio Williams / Alpine, Colt 1.5CZT
Sytytystaulukko: 2 pöytää 16×20 (kuorma x nopeus), resoluutio 0,5 astetta
Sylinterikohtaiset sytytyskorjaukset: Kyllä
Kelan viipymäkorjaus: KYLLÄ, ohjattu toiminto valittavissa suosituille keloille tai se voidaan asettaa käyttäjän asettamiin
Lisäkorjausstrategiat: CLT, IAT, TPS vs MAP, Nitrous, Tyhjäkäynti, Koputusanturi, LC, Pit rajoitin, ALS, Tasainen siirto, Ajastimet, Acc.rikastus
POLTTOAINE:
Injektorilähdöt: 8 korkeaimpedanssista injektoria (täysin peräkkäinen, jopa 12 puoliperäistä)
Ruiskutuskulman säätö: 0-720 astetta
Jännitteen latenssikorjaus: KYLLÄ, ohjattu toiminto suosituille sovelluksille, käyttäjän määriteltävissä
Tankkausstrategiat: VE, joka perustuu "nopeustiheyteen" tai "Alpha N" -strategioihin, lisämuuntimilla
Ilman täyttölämpötila: Perustuu IAT:iin ja CLT:hen
VE-taulukot: kaksi 16×20 (kuorma x RPM), tarkkuus 0,1 %
Yksittäisen sylinterin verhoilu: Kyllä
Vaiheittainen injektio: Kyllä
Lisäkorjausstrategiat: Happianturin korjaukset, EGT-korjaus (sylinteriä kohti), BARO, TPS vs MAP, TPS vs RPM, lämmittely, Nitrous, LC, ALS, ASE, polttoaineenpaine, kolhu, leanout-suoja
Lambda-anturiin perustuva reaaliaikainen korjaus: Käyttää Lambda/AFR-kohdekarttaa
KOPUTUSTUNNISTUS
Kanavat: 2
Taajuusalue: 1-20kHz, 3. asteen AAF
Näytteenotto: Sytytystapahtumaohjattu, koputusikkuna
Määriteltävissä olevat tapahtumat: sytytyksen hidastus, polttoaineen rikastaminen, kojelautavalo
Säädettävä venttiilin ajoitus:
Tuetut strategiat: VVTi, MIVEC, VANOS, Dual VANOS, AVCS
Tuettujen muuttuvien nokkarien lukumäärä: 2
Ohjausstrategiat: PID perustuu suljettuun silmukaan viittaamalla "CAM-kulmakohteeseen" (12 × 12)
Tyhjäkäyntiohjaus:
Ohjaustyypit: PWM-solenoidit (2,3 riviä), 'drive-by-wire', askelmoottorit (yksinapainen ja bi), sytytyskatkaisu, polttoaineen katkaisu
Ohjausstrategiat: Avaa / Sulje silmukka, Sytytyksen muutos, Sytytyskatkos
VE-korjaukset: Kyllä, Alpha-N
Korjaukset: kuormitus (ilmastoinnin kytkin, jäähdytystuulettimen kuormitus) tai määriteltävissä olevat analogiset tulot
DRIVE-BY-WIRE:
Ohjausstrategiat: Kehittynyt 3D PID -algoritmi sekä staattisen kitkan kompensointi
Tuetut e-kaasut: Kaikki DC-moottorit, jotka vaativat alle 6,5 A, 28 suosittua sähkökaasua tuettu DBW:n ohjatun toiminnon valikoissa
'PPS-ominaisuuskartat': 3D-taulukot, jotka viittaavat käskettyyn VS:ään. todellinen kaasukulma ja kierrosluku, kuljettaja vaihdettavissa
Alasvaihteen Blip-tuki: Kyllä
Rally-tyylinen Antilag-tuki: Kyllä
LUISTONESTO:
Strategiat: Delta RPM, vaihteenkompensointi, F/R-pyörän nopeus (tulossa pian)
Vääntömomentin vähentäminen: sytytysvirran katkaiseminen 3D-kartalla (16×20)
Herkkyyssäätö: 10-asentoisella kiertokytkimellä
TEHOSTA OHJAUSTA:
"Boost ref" ja "target-tables": 2 sarjaa karttoja 10 × 10 (TPS vs RPM)
Ohjausstrategiat: avoin / suljettu silmukka (PID-pohjainen)
Korjaukset: Gear, VSS, IAT, EGT
CAN-VÄYLÄ:
CAN-standardi: 2.0A 125, 250, 500, 1000 kBps
Tuetut protokollat: CAN ECUMASTER, Motec M800 Set 1, Haltech E8 E11v2, Pectel SQ 6, AEM
Tuetut ajoneuvoprotokollat: E46 BMW, Citroen C2, Mazda RX8, Ford ST, Polaris RZR, R53 Mini Cooper, Fiat 500, Renault Clio, Lotus, Ford Fiesta, Ford ST, EVO X (AYC-tuki) ja paljon muuta...
MOOTTORIN SUOJAUS:
Lambdasuoja: Moottorin suoja laihoissa olosuhteissa, turvallisuusstrategiat polttoaineen rikastamiseksi, osittainen kaasun sulkeminen ja ahtopaineen alentaminen
Käyttäjän määrittämät kriittiset arvot antureille: Kyllä
Näytetään virhe tai kriittinen arvo: Kyllä (käyttäjän määriteltävissä)
Ylikuumenemissuoja: Kyllä (Oil Temp ja CLT), käyttäjän määriteltävissä, RPM-rajoitus
Alhaisen öljynpaineen suojaus: Kyllä, käyttäjän määrittelemä, sammuta moottori tarvittaessa
Suojaus alhainen polttoainepaine: Kyllä, delta polttoaineen paineen kompensointi, RPM-raja, sammuta moottori tarvittaessa
Suojaus korkealle EGT:lle: Hälytys, sylinterikohtainen polttoainesäätö, tehostusraja
FLEX FUEL:
Etanolipitoisuuden mittaus: Kyllä
Polttoaineen tiheyden kompensointi: Kyllä
Sekoitus karttojen välillä: VE, IGN, Lambda / AFR, Boost, Cranking polttoaine, ASE, Warmup
Polttoaineen lämpötila / PWM-korjaus: Kyllä
URHEILU:
ALS: 2 itsenäistä asetusta ALS, DBW-tuki
Vaihdevalo: jokaiselle vaihteelle
Käynnistyksen ohjaus: Kyllä
Vaihteen leikkaus: Kyllä (avoin silmukka), DBW-blip-tuettu lähde: Kytkin, punnituskenno, CAN
Kuopan rajoitin: Kyllä
Rullauksenestokerros: Kyllä
MUUT:
Käyttämättömät injektorin lähdöt uudelleen Aux-lähdöiksi: Kyllä
Tulo-/lähtötoiminnot: polttoainepumppu, jäähdyttimen tuulettimet, käynnistys/pysäytyspainike, typpioksiduuli, karttakytkentä, 3D PWM -lähdöt, ilmastointilaitteen kytkimen ohjaus, pääreleohjaus, nopeusmittari, kierroslukumittari ja muut...
Salasanasuojaus: Kyllä, 2 ohjaustasoa
Ajastimet: Polttoaine-, sytytys-, tehostusajastimet, joita ohjataan virtuaalilähdöillä
Sarjaprotokolla kojetauluille: AIM, RaceTechnology
Autotune: Kyllä
Sisäänrakennettu oskilloskooppi: Kyllä
Kirjautuminen: kirjaudu sisään reaaliajassa PC:lle, kirjaudu ulkoisiin loggereihin sarja- tai CAN:n avulla (esim. EDL-1 Ecumaster Data Logger)