Hae
var returnUrl = webHelper.GetRawUrl(Context.Request);
All Categories
    Menu Close

    Kilpalaakerit

    Kilpalaakerit

    ACL H VS HX

    Laakerit, joiden tuotenumerossa on HX, antavat 0,025 mm. enemmän tilaa öljykalvolle.

    Katso, kuinka loput lohkosta poistetaan korjauskäsikirjasta. Seuraavat toleranssit on tarkastettava vähintään, männänrenkaat, sylinteri, kiertokangen laakerit ja kampiakselin laakerit. Menettely on kuvattu korjauskäsikirjassa. Laakerien mittaamiseen tarvitaan erikoismittaustyökalu (mikrometriruuvi)

    Öljynpaine kertoo, kuinka moottorisi laakerit voivat ja kuinka öljypumppusi toimii. On erittäin tärkeää, että testi suoritetaan lämpimällä moottorilla (8-10 km), koska männät laajenevat lämmön vaikutuksesta. Irrota öljylampun mittari moottorilohkosta ja laita sen sijaan painemittari reikään. Öljypumpun paine riippuu kierrosluvusta. Öljynpaine tyhjäkäynnillä vaihtelee suuresti moottorista toiseen, löydät moottorisi paineen korjauskäsikirjasta. Korkea öljynpaine määräytyy pumpun ylipaineventtiilin mukaan, eikä täällä yleensä näy ongelmia.


    Jos öljynpaine on liian alhainen tyhjäkäynnillä, se voi johtua siitä, että laakerit ovat niin kuluneet, että öljy virtaa suoraan laakereiden läpi (liian paljon ilmaa akselin ja laakerin välissä). Se voi myös olla viallinen tai kulunut öljypumppusi. Jos öljynpaineessa on ongelmia alhaisilla kierroksilla, moottori on tarkastettava perusteellisesti (se voi laulaa viimeisessä säkeessä). Jos öljynpaine on liian korkea korkeilla kierroksilla n. yli 2 000 rpm, se voi olla öljypumpun ylipaineventtiili, joka on viallinen tai tukossa. Jos moottoria pitää virittää paljon, voi olla hyvä idea asentaa parempi öljypumppu ja ainakin öljynjäähdytin. Pumppuja ja jäähdyttimiä saa viritysliikkeistä.

    Kilpalaakereita käytetään usein, kun moottorin on oltava korkea suorituskykyinen. Laakerit ovat usein raskaasti kuormitettuja, ja siksi on suositeltavaa käyttää kilpilaakeria, jonka pinta on kova ja jota ei puristeta litteäksi suuren kuormituksen tai ahtopaineen vaikutuksesta. On suositeltavaa ajaa laakereilla, joiden toleranssi on sama kuin alkuperäisillä laakereilla. Jos haluat rakentaa hyvin erikoisen moottorin, jonka laakereissa on oltava pienempi vastus korkeilla kierroksilla tai jos haluat ajaa erittäin korkealla ahtopaineella, olet tervetullut ottamaan yhteyttä meihin.

    Lajitella jonkun mukaan

    King Main Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L

    MB7084XP0.25
    Bearing Shells
    €135,42 sis. verot

    King Thrust Bearing TOYOTA 1JZ/2JZ

    TW 284AM
    Bearing Shells
    €10,45 sis. verot

    King Toyota 2JZGE / 2JZGTE 24V 3.0L (Size +0.5mm) Rod Bearing Set

    CR6754XPC0.5
    Bearing Shells
    €112,97 sis. verot

    Päälaakeri SR20DE / SR20DET

    1.00207.05043-MB5243XP
    King Nissan SR20DE/DET (2.0L) (koko STD) Performance päälaakerisarja
    €100,35 sis. verot

    Päälaakeri SR20DE / SR20DET - MB5243XPC STDX

    1.00121.03-MB5243XPC STDX
    King Nissan SR20DE/DET (2.0L) (koko STD) Performance päälaakerisarja
    €117,27 sis. verot

    PSA EW10J4 päälaakerit

    H086/5 STD
    €66,34 sis. verot

    SR20DE / SR20DET kiertokangen laakerit

    Takavetoisille 2,0 litran moottoreille. (koko 0,26mm)
    €79,74 sis. verot

    VR6 2.8/2.9L 12v – taotut männät, Athena-tiiviste, K1/ZRP kiertokanget, ACL-laakerit

    Sarja VAG VR6 2.8/2.9L 12v - Moottorikoodi: AAA/ABV
    €2491,52 sis. verot €2000,32 sis. verot