Jäähdytys

Jäähdytys - Kaikki moottoriurheilun jäähdytysjärjestelmässä

Alta löydät lähes kaiken mitä tarvitset moottoriurheiluauton jäähdytysjärjestelmän rakentamiseen. Moottorin nesteiden, kuten moottoriöljyn ja jäähdytysnesteen, jäähdyttäminen on yksi tärkeimmistä tekijöistä kilpailussa. Jos moottori lämpenee liian kuumaksi, se kestää hyvin vähän aikaa. Tapa, jolla jäähdytät auton nesteitä, on lähettää ne jäähdyttimeen (joko jäähdytysnesteelle tai moottoriöljylle), tämän jäähdyttimen tulee olla mahdollisimman suuri tai sopivan kokoinen, riippuen siitä, millaista moottoriurheilua ajat. Jäähdyttimestä ulos tulevaa nestettä jäähdyttää jäähdytysrivien läpi kulkeva ilma, minkä vuoksi on myös tärkeää käyttää laadukasta jäähdyttimen tuuletinta. Jäähdyttimen tuuletin on saatavilla erittäin hyvälaatuisena mm. SPALilta.

Moottorin termostaatti määrittää alimman käyttölämpötilan, tämä lämpötila on tyypillisesti noin 85-90 astetta. Jos haluat lisätä moottorisi tehoa, voi olla edullista ajaa alemmalla lämpötilalla esim. 70-75 astetta. Täältä sinun on löydettävä toinen termostaatti, joka avautuu aikaisemmin.

Jos valitset meiltä öljynjäähdytinsarjan, olet varma, että sekä öljynjäähdyttimen, liitosten että letkujen laatu on huippuluokkaa. Jos et löydä juuri sinun tarpeisiisi sopivaa settiä, teemme mielellämme sinulle sopivan erityisen. Meillä on kaikki liittimet ja letkut jäähdytysjärjestelmääsi varten.

Jotta moottori kierrättää vettä jäähdytysjärjestelmän ympärillä, asennetaan vesipumppu, jota vetää mekaanisesti moottorin kierroksia seuraava hihna. Kun moottorin kierrokset ovat korkeat, vesipumppu käy usein paljon nopeammin kuin mikä on optimaalista, tässä se voi sen sijaan "piiskata" jäähdytysnesteen ja siten vähentää jäähdytysnesteen kiertoa. Siksi voi olla edullista asentaa vesipumppu, joka pyörii koko ajan optimaalisilla kierroksilla. Vaikutus moottoriin myös lisääntyy, koska sen ei tarvitse vetää tehotonta mekaanista vesipumppua.

Koristele moottoritilaa kauniilla jäähdyttimen letkuilla, esim. sinisillä. näyttää hyvältä moottoritilassa. Jos olet rakentamassa jäähdytysjärjestelmää uudelleen, saatat tarvita uuden paisuntasäiliön, joka on varustettu jäähdyttimen korkilla ja paineenalennusventtiilillä. Jos rakennat oman kontin, meillä on uudet, kauniit jäähdyttimen kannet paineenalennusventtiilillä tai ilman.

 

Lajitella jonkun mukaan
Näyttö per sivu

Universaali 10-rivinen öljynjäähdytin - Musta - Mishimoto

1.00137.04-MMOC-10BK
10-rivinen öljynjäähdytin Mishimotolta
€127,33 sis. verot

Yleiskäyttöinen 25-rivinen öljynjäähdytin - Musta - Mishimoto

1.0043.05-MMOC-25BK
25-rivinen öljynjäähdytin Mishimotolta
€241,25 sis. verot

Universal Dual Pass bar & Plate Oil Cooler - Suuri - Musta

1.00313.05-Oilcooler
Kaksivaiheinen öljynjäähdytin Suuri.
€93,82 sis. verot

Universal Dual Pass bar & Plate Oil Cooler - Medium - Musta

1.00313.06-Oilcooler
Kaksivaiheinen öljynjäähdytin.
€87,12 sis. verot

Universal Dual Pass bar & Plate öljynjäähdytin - Keskikokoinen - Musta - Mishimoto - VARASTOALE

1.00143.05-MMOC-DP-MBK
Mishimoto Dual Pass -tanko ja levyöljyn jäähdytin
€321,13 sis. verot

Yleiskäyttöinen paisuntasäiliö - hopea

1.00341.01-TK49SL (BX101794-SL)
Paisuntasäiliö, joka voidaan asentaa moottoritilaan
€80,42 sis. verot

Universal vandkøler Mishimoto 787x483x76mm | MMRAD-UNI-CT

1.00310.00-MMRAD-UNI-CT
787x483x76mm
€278,24 sis. verot

UP10-P raskas pumppu 18 l/min - PTFE-vaihteet - VITON O-renkaat - 12v

16440212
Itseimevät sähköpumput nesteiden siirtoon 7 baarin paineeseen asti. Pumpun runko niklattua messinkiä. Pääsovellus: korkeapaineruiskutus.
€274,76 sis. verot
Filters Close